HET KOMT NIET VANZELF

MARKETING - COMMUNICATIE - MARKETINGBLOG

Marketing

MARKETINGANALYSE

Marketinganalyse

Soms is er enige bedrijfsblindheid. Een marketinganalyse met helicopterview is dan de logische eerste stap. Hierbij wordt relevante informatie over de markt, het bedrijf, de klanten, de producten en de services uitgefilterd en opnieuw geanalyseerd en besproken.

KERNWAARDEN

Kernwaarden

Hebben dat weer scherp in beeld dan stellen we samen de kernwaarden en product-marktcombinaties weer vast. Zij zijn het fundament voor marketing en communicatie. Ze bepalen zaken als identiteit, sterke punten, relevante thema's, koers, klantvoordelen, koopargumenten en meer wind in de zeilen.

KLANTREIS

Klantreis

Als de klanten in beeld zijn, kijken we naar hun klantreis om vast te stellen welke media en inspiraties bijdragen aan verkoopsucces. Deze informatie leidt tot meer relevante communicatie, die nieuwe relaties zal inspireren om ook voor ons te kiezen.

Koopproces

Bij de klantreis zijn consumentenvertrouwen en consumentengedrag van grote invloed. Deze infographic laat alle factoren en invloeden in het koopproces tijdens de klantreis zien.

Digitaal BMW Drive Flipbook en gedrukt Minimagazine

BMW Drive
MARKETINGCOMMUNICATIESERVICE

Na uitvoerig marktonderzoek ging BMW Drive van start als gedrukte nieuwsbrief voor BMW dealers. Al in 2014 publiceerde Kendomar Consult het interactieve dealermagazine BMW Drive Flipbook met extra dynamisch leesplezier door video's in de pagina. Responsive voor diverse schermen en met de directe links naar meer informatie of BMW Premium Selection modellen werkt BMW Drive echt interactief. BMW Drive Flipbook scoorde gemiddeld 35% als response.
Nu kan een BMW dealer uit een complete communicatieservice kiezen voor Drive Mail, Drive Flipbook of selectieve directmail met het gedrukte BMW Drive Minimagazine. Onderscheidende post- en story templates van BMW Drive Social voor Instagram, Facebook en LinkedIn introduceren we binnenkort.

VAN DEN BELT BOUW
WEBSITE IS KLANTREIS

Verbouwen is voor iedereen een uitgebreid probleemoplossende koopsituatie, want dat doe je soms maar 1 of een paar keer in je leven. Je kent de woonwensen, maar verder is alles nieuw. Dan is het prettig dat de website van een gediplomeerde aannemer een verhelderende klantreis door het onbekende is. Deze website inspireert en informeert vooral. Het heldere stappenplan biedt duidelijkheid en het vertrouwen in een betrouwbare bouwpartner om uw woonwensen te realiseren.
Klik op de foto voor de complete website:

"Als je echt hun aandacht wilt..."

Direct mail en jongeren

Direct mail is een schot in de roos bij jonge doelgroepen.

MetrixLab heeft het effect onderzocht van 18 gepersonaliseerde direct mailcampagnes op een groep van 5.000 jongeren uit Generatie Y(1984-2001) en Generatie Z (1996-2001). Medio 2020 publiceerde PostNL, als opdrachtgever, de resultaten van dit tweejarige onderzoek. Generatie Z is opgegroeid met internet en bijna vergroeid met hun smartphone, terwijl Generatie Y een inhaalslag heeft gemaakt met mobiel internet.
Gepersonaliseerde direct mail in de brievenbus is een nieuw medium voor Generatie YZ. Van deze groep bekijkt 33% direct mail grondig en vindt 47% de informatie relevant. Het is dus niet vreemd, dat 43% van deze jongeren direct mail als zeer positief ervaart.
Volgens Rene Boender, jongerenexpert/marketeer en co-auteur van diverse boeken over Generatie Z, stelt op FrankWatching: Jongeren vinden het helemaal niet erg dat je reclame maakt. Ze weten dat je iets wilt verkopen.Wat ze wel van je vragen, is dat je hen met de content verrijkt. Voeg iets waardevols toe en ze betalen je terug met tijd en aandacht.
Als je echt hun aandacht wilt, blijkt direct mail een onverwacht schot in de roos. Daarnaast verschuift steeds meer reclame naar sociale media, waar gevochten wordt om de aandacht van nieuwe klanten. Met e-mail ben je al een stap verder in de relatie, maar ook in de e-mailbox is het behoorlijk druk. In de brievenbus krijg je wel de volle aandacht.